dijous, 13 de març del 2014

ENTREVISTA A LA GEMMA ATARÉS





PREGUNTES:
Any de naixement?
1976
Professió o estudis?
Advocada. Llicenciada en Dret
Per que va estudiar en aquesta escolar?
Els meus pares eren del barri, coneixien l’escola i a més, la meva mare i alguns altres familiars també hi havien anat.
Records de l'escola'?
Tinc molts records de l’escola, tots molt bons.
Recordo molt les estones del migdia que jugavem a “pichi” (versió del beisbol que es jugava amb pilota tova i fent servir el puny com a bat), a cromos de picar, a gomes de saltar.
També tinc un gran record d’un canvi de lloc que vam fer a tercer de BUP, que en comptes de fer sorteig vam decidir fer-ho per ordre d’arribada i tant vaig voler correr per agafar el lloc que vaig perdre la sabata a l’escala de l’escola ... me la va portar la germana Carmen.
Conserva amistats de l'escola?
Sí, les meves millors amigues són les de l’escola, i encara mantenim contacte i ens veiem sovint.
Records d'algun professor?
I tant!! Recordo l’Anna Cercos que ens donava classe de català i era molt exigent però molt bona. L’Àfrica Navarrete que imposava molt quan feia examens sorpresa o preguntava la lliçó. La Raimunda, que ens donava classe d’Història, i que tenia tanta fe en nosaltres que, quan ens preguntava la lliçó oral i li deiem que no ens ho haviem estudiat, ens deia “sí, pensa-hi, segur que recordes alguna cosa”...
Quants alumnes hi havia per classe?
Crec recordar que érem aproximadament 25 per classe.
Quins idiomes va estudiar?
Català, Castellà i Anglès.
Ha canviat el pati?
Fa molts anys que no vaig a l’escola, però des del balcó de casa la meva àvia veig el pati gran, i crec que està molt canviat respecte de quan jo anava a l’escola.
En quina llengua es feien les classes?
Català i Castellà.
Quina era la teva/el teu professor preferit/da?
No sabria dir un sol professor preferit perquè en recordo molt a vàries: la Roser (de parvulari), l’Àngels Fernàndez (que va ser la meva tutora de cinquè d’EGB), la Mercedes, l’Imma, la Germana Carmen, l’Helena d’anglès, l’Alicia Riera que ens feia classe d’Educació física...
Potser com a preferida triaria l’Àngels Roig que era professora de filosofia i recordo que m’agradaven molt les seves classes perquè eren molt amenes.
Com era la relació entre alumnes i professorat?

Molt propera i familiar, i a l’hora molt professional i respectuosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada