dimarts, 11 de març del 2014

ENTREVISTA A LA Mª DOLORS ÁLVAREZ






Em dic Mª Dolors Álvarez. Vaig néixer a l’any 1965, per tant ara tinc 48 anys. Sóc Mestra d’Educació Primària en la especialitat d’Educació Musical i vaig arribar a l’escola Dominiques de Sant Andreu amb 3 anys, justament el mateix dia que els complia, un 16 de setembre de l’any 1968.

Vaig arribar a aquesta escola perquè els meus pares, que eren una mica tradicionals, van voler que la nena de la casa anés a escola de monges (el meu germà va estudiar a l’escola pública i desprès a un institut, però jo, vaig estudiar sempre a escola privada...coses dels meus pares, ves per on)

La veritat és que tinc molts records del meu pas per l’escola, ja que vaig estar fins els setze anys. Vaig cursar tota la E.G.B i desprès el B.U.P. És per això que tinc molts  records i no sabria molt bé quins triar. Suposo que tots aquells relacionats amb l’hora d’esbarjo al pati. Ens fèiem un tip de córrer i jugar a “batalla” (no sé si coneixeu el joc) amb la pilota. També a les gomes i a la corda. Ens posàvem tota la classe amb una corda ben llarga i anàvem entrant i salten al mig. A mi en realitat, m’agradava més jugar a “batalla”. No sé si heu jugat alguna vegada però és força divertit i intens. Tota la classe organitzàvem dos grups que es separaven d’un costat a l’altre del pati gran de l’escola. Llavors, ens anàvem passant la pilota d’una banda a l’altra i havíem de copejar amb la pilota a les de l’equip contrari. Érem una mica bèsties de vegades i ens fèiem mal amb la pilota, però era divertit i corríem tota l’estona amunt i avall.

També, si faig memòria en ve al cap la meva professora de quart d’EGB, la senyoreta Conxita. Me l’estimava molt però tot i això passava una cosa i es que la classe de quart estava al costat de les aules de música on es feia piano, després de les classes diàries. A mi m’agradava molt tocar el piano però els meus pares no tenien prous diners en aquella època per apuntar-me a les extraescolars de piano. Llavors, recordo que el que feia era portar-me molt malament a classe per tal de que la professora em castigués fora de l’aula. Llavors aprofitava que no hi havia ningú en les aules de música i m’anava a tocar una mica. La senyoreta Conxita jo crec que sabia molt bé perquè xerrava tant a classe i em portava malament, però em deixava fer perquè s’adonava que per mi era molt important anar a tocar el piano. Tinc un record molt especial d’aquesta senyoreta i també de la germana Mª Antonia i la germana Maximina, amb qui vaig aprendre a llegir i escriure.

D’altra banda, ja en el BUP vaig tenir a la professora Raimunda...era una dona extraordinària que en sabia molt d’art i d’història. Feia goig escoltar-la explicar tots els esdeveniments de la historia. També tinc bons records d’algunes mestres que encara hi son a l’escola com ara la Mercedes Abad, que va ser tutora meva de vuitè d’EGB o també la Fina (Josefina) de Mates i la Rosa Maria de Física i Química.

Durant la meva estada a l’escola, haig de dir que no tenia una assignatura favorita perquè m’agradava gairebé tot excepte les matemàtiques i el llatí. La gimnàstica se’n donava força bé i també el dibuix.

Encara conservo amistat amb gairebé totes les companyes de classe (Érem unes quaranta alumnes a l’aula) De fet, tenim un grup a facebook  que vaig inaugurar jo mateixa, on estem unes setanta i pico companyes (entre el grup A i el grup B). En aquella època, a la classe i també a l’escola, érem totes noies. Portàvem l’uniforme escolar de color blau marí amb camisa blanca i a sobre la bata amb ratlletes blaves. L’uniforme el vaig portat tota l’EGB i la bata durant tota la meva estada a l’escola.


Respecte a això que pregunteu dels idiomes, haig de dir-vos que les classes es feien en castellà, excepte la classe de francès, durant tota l’EGB. Desprès, al BUP, la cosa va canviar una mica (va morir el Franco) i llavors algunes classes es van començar a donar en català, com ara les matemàtiques. Al principi, em va costar una mica seguir les classes en català perquè els meus pares no el parlaven i a casa només parlàvem castellà, però de seguida el vaig començar a parlar sense problemes. En aquest sentit, jo vaig tenir la sort d’aprendre’l a l’escola.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada