dimarts, 11 de març del 2014

ENTREVISTA A L´ESTHER ESPINOSA








1.      Nom i cognoms:

Esther Espinosa Viver

2.      Any de naixement:

1978

3.      Professió o estudis actuals:

Professora de Secundària de Llengua Castellana i Literatura  i secretària en un institut.

4.      Per què va estudiar en aquesta escola?

 Em van portar els meus pares perquè la meva germana hi anava.

6. Pots explicar un o dos records de l’escola que tinguin una importància important per a vostè?

De l'escola recordo moltes coses, vaig començar a anar amb 4 anys.
Les meves tutores van ser:
P5: La Roser Campanyà.
Primer: La Roser Campanyà.
Segon: La germana Maria Jesús.
Tercer: La Núria Vilaseca.
Quart: La Roser Campanyà ( no és cap equivocació, tres cops va ser la meva tutora)
Cinquè: L´ Àngels Fernández.
Sisè: La Carme Montoliu ( era d' anglès)
Setè: la Mercedes Abad
Vuitè: la Teresa ( la de mates)
Primer de BUP: La Genoveva ( era de mates que substituïa a la Fina)
Segon i tercer els vaig cursar a un altre escola.
 Records importants a quart d'EGB vam anar a un programa de televisió: “El Salta Puça”, on nosaltres érem les protagonistes de les proves. Encara el tinc gravat amb vídeo. També amb la Roser, el mateix any vam fer una obra de teatre  " El Rei que no reia".
 Recordo també l´equip de bàsquet.

7. Conserva alguna amistat de l’escola? En el cas de que sí, es veuen habitualment?

 Sí, encara conservo amistats de l'escola, al meu casament van venir cinc companyes de la classe. No ens veiem tant com voldríem perquè cada una té la seva vida i també perquè jo fa més de deu anys que visc a un poble de la província de Saragossa, i baixo solament un o dos cops a Barcelona durant l'any.

8. Quines assignatures hi havia? Quina era la teva assignatura preferida?

  Les assignatures que hi havia,  crec que similar a l'actual, amb la diferència que nosaltres no fèiem Tecnologia i fèiem el que dèiem Prectecnologia ( eren manualitats).
 M'agradava estudiar i moltes m'agradaven, les que  no m'agradaven gens era la prectecnologia ( la donava la germana Adoración, coneguda per totes nosaltres com la Hermana Pañitos) i Dibuix ( les manualitats no són el meu fort)

9. Té algun record especial d’alguna germana?

La germana Maria Jesús com jo portava el serrell una mica llarg sempre em deia " abre las cortinillas" i a les que no estudiaven els deia " estudia cachoberza"
La Germana Antonia, coneguda com la germana Merevella.
La Germana Adoración, com ja he dit abans, les manualitats no eren el meu fort, sempre em  castigava perquè m´endarreria molt amb la feina, encara que sempre m'acabava aprovant segons ella per compassió.
La Germana Montserrat Directora de l'escola durant molts anys que després va marxar.
La Germana Amparo, després va marxar a les Dominiques d' Almícar.
La Germana Camino, mai no em va donar classes,  però vam tenir relació perquè jo era monitora de l'esplai Sant Pacià i també vaig ser monitora del menjador de l'escola.
La Germana Carmen, ens donava llengua Castellana, un cop es pensava que jo i la meva germana érem bessones.

10. Té algun record especial d’algun professor/a?

Uf,  crec que de totes et queda alguna coseta.
 Sí,  que puc recordar molt  l'Helena ( professora d'anglès). Solament la vaig tenir un any a primer de BUP,  durant el curs la nostra relació no va ser molt bona que diguem:  jo era molt parladora a classe i ella era molt joveneta encara, però a final de curs i alguns següents vam tenir amistat ja fora de l'escola. La recordo molt.
També encara que solament va ser un any la Rosa ( em donava Ciències Naturals a 1 BUP). Em va agradar molt com donava les classes.
Bé, de records en tinc de totes, L'Anna Cercòs, La Mercedes, L'África, La Roser…

11. Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tot nens/es o nens i nenes? 

Érem totes nenes;  hi havia unes 38 o 39 alumnnes

12. Portàveu uniforme o vestíeu la roba de cada dia?

Vestíem de cada día

13. Quants idiomes estudiàveu? Amb quina llengua es feien les classes?

Estudiàvem dues llengües:  Català i Castellà, i a partir de sisè ja començàvem  a estudiar anglès. Les classes es feien en català.

14. Ha canviat molt el pati? Quins jocs fèieu?

Crec que sí,  que ha canviat molt el pati, perquè quan vaig treballar de monitora al menjador escolar ja havia canviat. Nosaltres jugàvem a cromos, saltar a gomes o a fer petar la xerrada.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada