dimarts, 11 de març del 2014

ENTREVISTA A LA NÚRIA PARÍS





   
1. Nom i cognoms


Núria París Viviana


2. Any de neixement


1974


3. Professió o estudis actuals


Odontòloga, Llicenciada en Odontologia per la UB i Màster en Implantologia. Des de l'Octubre del 2012 treballant pel sistema públic sanitari anglès - National Health Service (NHS) i com a dentista privat, al Sud Oest d'Anglaterra.


4. Per què vas estudiar en aquesta escola?


Perquè els meus pares ja hi havien anat de petits... El meu pare pocs anys, fins que van separar els nens de les nenes i els nens els van portar als "Padres" (JMJ), i la meva mare hi va fer tots els seus estudis que en aquella època feien.


Suposo que era un escola de referència per a ells i per això hi vaig anar.


5. Pots explicar un o dos records de l'escola importants per a tu?


Més que records importants són activitats com el Pessebre Vivent on vàrem ser les pioneres, els festivals de l'escola on l'AMPA i col.laborava plenament i feien uns muntages amb moltes activitats i alguna acció reivindicativa on tota la classe com a grup vàrem fer pinya per aconseguir canvis, concretament: ens vàrem revelar a no portar més bata entre els 14 i els 15 anys, i ens vàrem proposar fer la vida impossible a un dels primers professors masculins (l'Enric, per cert massa bona persona per tanta nena junta) que va entrar a fer anglès quan teníem 12-13 anys.


6. Conserves alguna amistat de l'escola? Us veieu habitualment?


I tant que en conservo i més d'una! Totes casades i amb fills que hem anat coneixent, els quals alguns han tornat a anar a la mateixa escola que les mares!


I veure'ns també, algun dinar amb parelles i fills 1 o 2 cops l'any, però des que he marxat a UK és més complicat, tot i que gràcies a les noves tecnologies seguim parlant i mantenint el contacte

7. Quines assignatures hi havia quan estudiaves a l'escola? Quina era la teva preferida?


A l'EGB teníem: socials, naturals, religió, mates, música, anglès, català i castellà, plàstica i gimnàstica.


A Batxillerat (BUP) tot i que jo vaig fer branca de ciències vaig fer: literatura espanyola i catalana, llatí, filosofia, física-química, biologia, mates música, anglès, gimnàstica i història d'Espanya, i dibuix tècnic. I segur que em deixo alguna cosa...


8. Tens algun record especial d'alguna germana?


Recordo les classes de "labors" de la Germana Adoración, per dues coses:


Una perquè sempre em deia: "París aun vas por aquí... Venga..venga" (era massa perfeccionista i sempre era de les últimes... ).


I l'altra, que a les seves classes sempre ens posàvem al final per poder xerrar i escapar-nos al lavabo de genolls per terra perquè no ens veiés sortir de la classe! Era tant bona dona que nosaltres aprofitàvem a fer la cabra!


9. Tens algun record especial d'algun professor?


Sí d'unes quantes!


L'Àngels Fernàndez a 5è d'EGB ( com el 5è de primaria d'ara) ens feia pràcticament totes les assignatures i totes m'encantaven amb ella!


La Maria José a 3r em va ajudar a tornar a confiar amb mi mateixa i també va ser professora del meu fill gran a P5 durant el curs 2011-2012.


I amb l'Africa Navarrete a 6è vaig apendre com esquematitzar conceptes, a entendre sense ampollar i a saber que la constància i l'esforç sempre donen els seus fruits! ( tot i que haig de confessar que em posava molt nerviosa a les seves classes! )


Però sobretot el professorat de Batxillerat:


L'Anna Cercós em va fer estimar la nostra llengua Catalana, la Teresa Torné la passió per la Biologia... una de les meves assignatures preferides durant el curs previ abans d'entrar a la Universitat, la Rosa Maria em va fer entendre la Química que m'encantava i ho va intentar amb la Física, jajaja ( que mai va ser el meu fort), i la germana Montse Font em va ajudar a madurar com a persona amb les seves tutories i els seus valors en les classes de Religió.


10. Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tots nens o tots nenes? Portaves uniforme?


Crec que unes 30 noies, tot noies. Vaig estudiar quasi 14 anys a l'escola només amb nenes.


11. Quants idiomes vas estudiar? En quina llengua es feien les classes?


Vaig estudiar català, espanyol i anglès. La llengua vehicular de totes les classes era el català, després teniem Lengua Espanyola i Anglès com a llengua estrangera.


12. Ha canviat molt el pati? Quins jocs fèieu vosaltres?


Siii... Molt! Nosaltres hi vàrem tenir fins i tot uns gronxadors al pati gran, i també hi havia un graó a tot el voltant de la pista de bàsquet.


Jugàvem a saltar a corda, a saltar gomes, a cromos de picar, a "pitchi" ( que era com un baseball ), a matar, a cavall fort o "churro media manga mangotero", i segur que a més coses que ja no recordo! )























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada