dimarts, 4 de març del 2014

Entrevista a la Mireia Querol

-Nom i Cognoms: Mireia Querol Rovira






-Any de naixement: 1980


-Professió o estudis actual:
Sóc biòloga i treballo d'educadora  i coordinadora al Museu de la Ciència (CosmoCaixa). Cada dia aprenc una cosa nova! I continuo estudiant pel meu compte, llegint, fent cursos per internet...

-Perquè va estudiar en aquesta escola? 
No va ser una cosa que vaig escollir jo, suposo que de les que hi havia en aquell moment relativament prop de casa és la que més va agradar als pares...

-Pot explicar un o dos records de l’escola que tinguin una importància especial per a vostè? 
De preescolar, "els racons"  i els àlbums del que havíem fet durant el curs em feien molt feliç, i d'EGB les colònies (convivències) i el bàsquet extraescolar amb l'Esther Sanmiguel.

-Conserva alguna amistat de l’escola? Es veuen habitualment? 
Sí, mantinc un grup de 5 amigues i ens veiem de tant en tant, però menys sovint que amb d'altres cercles d'amics. Amb alguna companya més tinc un ínfim contacte per facebook, però no amistat pròpiament dita.

-Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida? Mates, naturals, socials, gimnàstica/educació física, català, castellà, anglès, religió, plàstica/pretecnologia, física y química, filosofia, llatí, història.... Sens dubte la meva preferida era Ciències Naturals i continua essent la branca de la ciència que més m'interessa, junt amb l'astronomia.

-Té un record especial d’alguna germana? 
Recordo que la hermana (no sé perquè ho dèiem en castellà, perquè elles el parlaven, suposo) Adoración que ens feia Pretecnologia era molt entranyable, amb la que més vaig aprendre (una assignatura) va ser la hermana Carmen, però amb la que més vaig connectar i més confiança em donava va ser la hermana Camino.

-Té un record especial d’algun professor/a? A EGB, malgrat que en el seu moment ens feia patir molt, he de dir que amb l'Àfrica Navarrete vaig aprendre moltíssim. Totes són importants, però les més especials per a mi a BUP van ser la Rosa Ma Vázquez de Física-química, la Fina de mates, la Teresa de Naturals i l'Àngels de literatura-llatí. Dir-los gràcies per tot seria quedar-se curta. M'agradaria tornar-les a veure algun dia.

-Quants alumnes hi havia la la classe?  Eren tots nenes, o nens i nenes?Portaven uniforme? Érem de 30 a 35. A segon de BUP vam arribar a ser 42. I les de 3r de BUP de ciències pures vam ser unes privilegiades, ja que només érem 9. Érem totes nenes, els nens van entrar uns quants cursos més avall, quan potser nosaltres ja teníem 12 anys, no ho recordo bé. No dúiem uniforme però sí bata fins a 8è.

-Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua es feien les classes? 
Es feien en català. Només en castellà a l'assignatura de castellà. A 6è d'EGB (11 anys) vam començar a fer l'assignatura d'anglès.

-Ha canviat molt el pati? Quins jocs feien? 
Sí, abans tenia un graó i era més rugós i ara és tot d'un nivell, però més relliscós. Només hi havia una font d'aixeta i una de rajolí. Al pati petit hi havia un arbre on més d'una ens havíem quedat atrapades per la cama i crec que el van tallar, almenys un dels dos troncs. També ha canviat el lloc on es guarden les cistelles petites i altre material. Jugàvem a cromos, a saltar la corda, a les gomes, a polis i cacos, a pichi, al 21 (bàsquet) i a futbol, però era una mica complicat perquè només podíem dur pilotes de goma.

Moltes gràcies Carlos i molta sort. Aprofita la teva estada a l'escola perquè és una època meravellosa.
https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif
                                                                                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada