dimarts, 11 de març del 2014

ENTREVISTA A LA NATÀLIA RIVERO



Nom i cognoms- Natàlia RIvero Martí

Any de naixement- 06/08/86

Professió o estudis actuals- Periodista

Perquè vas estudiar en aquesta escola?- Perquè tota la meva família Martí hi havia estudiat: la meva mare, la meva tieta i la meva germana.

Pot explicar un o dos records de l'escola que tinguin una importància per a vostè? Per mi un moment molt important va ser 4rt d'ESO, l'últim curs que vivíem a l'escola, recordo que vam estar tot el curs molt unit preparant el comiat final, a Mallorca, una setmana de viatge final d'escola increïble! També recordo els dies que ens pintàvem la cara quan era el nostre aniversari i ens feien una corona. I el que recordo amb especial il·lusió eren les colònies que feiem quan érem més petits, tinc poques imatges però em ve a la ment que sempre hi havia un motiu, un lema,  recordo vagament que buscàvem una estrella, fèiem tallers de galetes, i havíem arribat a ballar com si fos una discoteca! Una pena que s'acabessin aquest tipus de sortides.

Conserva alguna amistat de l'escola? Es veuen habitualment? Va ser  a Dominiques on vaig conèixer a les amigues amb les que tinc el llaç d'amistat més fort, fins al dia d'avui. De fet amb una de les amigues que vaig fer a l'escola, Marta Torrents, he compartit pis durant més de tres anys! I amb Elma Vila he estudiat la carrera de Periodisme a la UAB.

Quines assignatures hi havia?Quina era la seva preferida? Matemàtiques, Química, Plàstica, Educació Física, Anglès, Ciències Socials, Naturals, Català, Castellà...la veritat és que no tenia una d'especial, les de lletres en general eren les meves preferides, sobretot Llengua Castellana, Anglès, i Ciències Socials. També recordo que hi havien crèdits variables alguns molt divertits: natació,  teatre, mitologia...
Té un record especial d'alguna germana? La veritat és que a la meva promoció vam tenir molt poques germanes així que de records en tinc més de professors i professores ja que van ser els nostres mestres el 95% de les classes. Algunes germanes que vaig tenir són la Mari Carmen, Mas Ramon, Germana Camino...

Té un record especial d'algun professor/a? En tinc especial record de la Rosa Maria (la meva tutora a 4rt d'ESO), del Modest, el primer professor que recordo de quan era més petita (P5), de l'Helena d'anglès, tenia una relació molt propera amb els alumnes,  del Marc de Religió i les seves cançons amb la guitarra, feia la classe molt divertida i amena.

Quant alumnes hi havia a la classe? Eren tot nenes o nens i nenes? Portaveu uniforme? No portàvem uniforme, només a Educació Física, erem nens i nenes i érem uns 30.

Quins idiomes vas estudiar? Amb quina llengua es feien les classes?- Vam estudiar anglès, castellà i català i hi havia la opció d'estudiar francès però jo no la vaig escollir. Les classes es feien en català.


Ha canviat molt el pati?Quins jocs feien?- Doncs ara no tinc una imatge actual del pati, així que no sé si ha canviat gaire, crec que el més ha canviat és el pati petit. Nosaltres ens reuníem al porxo més petit que hi ha o hi havia al pati gran, al que vaig batejar com "l'altre punta del món" perquè recordo que quan era molt petita i vaig passar del patit al gran, el veia tan enorme que per mi aquell raconet era l'altra punta del món, i així el vam anomenar fins a 4rt d'ESO. Recordo que al pati els nenes jugaven a xapar, tirar-se la pilota uns als altres, eren bastant pesadets amb la pilota, si volies anar a beure aigua havies de vigilar no et caigués alguna pilota a sobre! Nosaltres teníem un joc ben estrany amb la Marta Roig amb la que sucàvem literalment unes galetes al terra, la Marta deia que era una pòssima màgica i jo m'ho creia!! També recordo que unes quantes nenes de la classe ens calentàvem l'entrepà al secamans del bany quan feia molt fred, li deiem "bikini" al nostre entrepà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada