dimarts, 11 de febrer del 2014

 ENTREVISTA A L'Esther Sanjurjo San José        

 
NOM I COGNOMS: Esther Sanjurjo San José        
ANY NAIXEMENT: 1965

PROFESSIÓ O ESTUDIS ACTUALS: Sóc Gerent d'Administració i Recursos Humans en una empresa industrial catalana. 
Vaig estudiar Graduat  Social.

·        PER QUÈ VA ESTUDIAR EN AQUESTA ESCOLA?
Perquè de les que hi havia a Sant Andreu, Les Dominiques era la que els meus pares els va semblar  més encertada per l’educació que ens estaven donant ells.

·        POT EXPLICAR UN O DOS RECORDS DE L'ESCOLA QUE TINGUIN UNA IMPORTÀNCIA ESPECIAL PER A VOSTÈ?
Recordo un dia que van faltar diners a una nena de la classe i la germana Carmen ens va cridar una per una per esbrinar què havia passat,  jo sense haver sigut la "fet causant" em vaig sentir tan  intimidada com si fos culpable, fatal,  però no només jo, moltes de les meves companyes també van experimentar això... sense haver fet res,  no vaig tenir mai a la vida ganes de robar res... d' alguna manera vaig visualitzar el  que em podria passar, jajaja.

·        CONSERVA ALGUNA AMISTAT DE L'ESCOLA ? ES VEUEN HABITUALMENT ?
Doncs sí, amb unes quantes ens veien  un cop al mes, més o menys, també cada any fem un sopar  amb totes les dones ja, del 65, que no sempre puc anar-hi, però ho intento, molt emotiu i divertit.

·        QUINES ASSIGNATURES HI HAVIA? QUINA ERA LA SEVA ASSIGNATURA PREFERIDA?
Teníem mates, física, química,  literatura, català, castellà, religió, gimnàstica, dibuix, pretecnologia... curiosament vaig repetir 2n de B.U.P. per les mates i la química  amb la Fina, que després ho vaig entendre perfecte i m' agradaven molt, tot i que  la meva vida professional s' ha desenvolupat amb aquestes àrees més de ciències que de lletres.

·        TÉ UN RECORD ESPECIAL D'ALGUNA GERMANA?
El que he explicat a dalt m' ha marcat molt, en general crec que el contacte de les germanes era recte amb les alumnes, però a la vegada proper, bronca i copet a l'esquena...

·        TÉ UN RECORD ESPECIAL D'ALGUN PROFESSOR/A?
Em recordo de la Srta. Conxita, sent jo molt petita ,6 o 7 anys, que sempre ens contava  contes al pati a la zona dels gronxadors i creava un clima perfecte, ens transportava allà a on els protagonistes volguessin estar... fantàstic.

·        QUANTS ALUMNES EREN A LA CLASSE? EREN TOTS NENS O NENES O ESTAVEN BARREJATS?
A la classe érem 40 persones més o menys, tot nenes.

·        PORTÀVEU  UNIFORME O VESTÍEU LA ROBA DE CADA DIA?
Sí que portàvem uniforme, fins a  B.U.P. que  només portàvem bata.

·        QUANTS  IDIOMES ESTUDIÀVEU? AMB QUINA LLENGUA ES FEIEN LES CLASSES?
Vàrem estudiar francès amb la  germana Carmen i les classes s'impartien  en català i en castellà, depenent del professor.

·        HA CANVIAT MOLT EL PATI? QUINS JOCS FÈIEU?
Al pati gran poc ha canviat, tot i que ara em sembla molt més petit. Hi havien gronxadors, un pont i un tobogan que ara no hi son i el pati tenia un desnivell, un escalonet tot ell, que ara diria que  està tot  al mateix nivell.

·        MOLTES GRÀCIES PER RESPONDRE LES PREGUNTES.

Gràcies a vosaltres por tota aquesta feina i fer possible aquests retrobaments.
          Una abraçada,
                            Esther Sanjurjo

Enric Marco Burón i Erik García Viejo, alumnes de 3r d’ESO A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada