dimecres, 12 de febrer del 2014

ENTREVISTA A MIREIA RIBÉ RAMÓN





Nom i cognom
 El meu nom és Mireia Ribé Ramon
Data de neixament
vaig néixer el 14 de Febrer de 1970.
 De que traballes si traballes? I si estudies que estudies?
En aquests moments no treballo, estic a l'atur, però la meva professió és auxiliar d'infermeria.
Per què vas estudiar en aquesta escola?
Vaig estudiar en aquesta escola perquè als meus pares els agradava molt la seva ensenyança i perquè estava dins el meu barri.

Pots explicar un o dos records que tinguis de l’escola que tingui alguna importancia per a vostè.
Tinc molts bons records de l'escola i molts dels millors són de l 'època que em quedava a dinar i teniem permís per estar dalt a la classe. La veritat és que feiem algunes gamberrades,jejejejejeeje.
També recordo amb il·lusió l'any de tercer de BUP, que vam treballar molt per aconseguir diners per anar a Mallorca. Jo feia de tresorera i feia els comptes de tot alló que veniem i organitzàvem. Vam fer una tòmbola el dia de la festa del Pare Coll amb coses que van donar els pares. També anàvem a portar plàstics, cartrons i ampolles de cava al drapaire del carrer Rubén Darío i ens pagava uns diners per el reciclatge!!!! Va ser un any amb molta feina i al final vam estalviar molts diners del nostre viatge de fi de curs!!!

Conserva alguna amistat de l’escola? Es veuen habitualment?
Tinc amistat amb moltes noies de l'escola però no ens veiem gaire perquè les feines, les families.....potser amb qui més relació tinc és amb la Dolors Teixidó.

Quines assignatures hi havien?
Les assignatures eren les següents a primària: matemàtiques, naturals, socials, dibuix, labors, llengua castellana, llengua catalana, gimnàsia
A BUP les assignatures podien canviar segons la branca que escollies. Jo vaig fer mixtes i per tant a tercer vaig tenir llatí, literatura catalana,literatura espanyola, història i matemàtiques. A més les assignatures troncals.

Quina era la seva assignatura preferida?
La meva assignatura preferida era el dibuix tècnic i la història que apreniem amb la senyoreta Raimunda. Va ser una gran mestra, tot i que reiem de la seva condició física (no era gaire agraciada) però era molt bona persona i tenia molta paciència amb nosaltres. També ens donava classe de llatí.
Te un record especial d'alguna germana?
El record més especial d'una germana es potser la de la germana Adoración , que ens feia classe de labors. Vam fer cosses molt xules!! en aquell moment no m,agradava gaire però amb el temps he vist que em van fer molt de servei!!!!
També tinc molt bon record de la germana Amparo. Ella va ser la primera que ens va rebre a mi i a la meva mare quan vaig anar la primera vegada a l'escola. La vaig tenir com a tutora a cinquè d' EGB i després va ser ella la que em va dir si volia treballar al menjador de l'escola. Vaig estar 13 anys treballant en aquesta escola com a monitora de menjador i donant suport als professors en diferents tasques. També vaig fer cassal d'estiu.
Actualment a la germana Amparo la veig cada dia perquè està a l'escola FEDAC Amilcar, on van els meus fills.
També tinc una gran record per a la germana Teresa que no va ser mestra meva però si companya de menjador durant molts anys.

Quants alumnes hi havia a classe?Eren tots nenes o nens i nenes? Portaveu uniforme?
Normalment a classe hi havien 40 alumnes, tot i que alguns anys erem dos o tres més.
Tot eren nenes, tot i que a pàrvuls hi havien nens. Crec que quan vaig entrar a primer ja no van haver més nens a l'escola.
Jo portava uniforme fins els 7 o 8 anys, després el van treure. A les mares no els va fer gaire il·lusió perquè deien que era molt pràctic, però nosaltres vam estar molt contentes!!!

Quins idiomes va estudiar?
Com llengua estrangera vaig fer Francés amb una senyoreta que es deia Josée, que ens feia cantar cançons com la del inspector Gadget!!!
En quina llengua es feien les classes?
Les classes es feien indistintament en els dos idiomes. Depenia una mica de l'idioma del mestre. Fins a tercer d'EGB no vam començar a estudiar català i recordo que la nostra mestra era la Marisa Garcia. Abans no es podia perquè encara estava el Sr. Franco i no estava permés

Ha canviat molt el patí?quins jocs feien?
El pati de l'escola a sofert moltes remodelacions. Jo al ser ex-alumne i ex-treballadora n'he vist algunes.
On està ara el pati dels petits hi havia una separació com de totxo decoratiu i anaves a parar a un pati on hi havia l'actual llorer amb moltes plantes i una zona enjardinada.
El pati gran tenia un esglaó super llarg que més tard van treure i van deixar el pati a la mateixa alçada (per aixó ara veieu uns bancs al final que són una mica baixets, però es que abans eren normals!!). També va haver durant uns anys uns gronxadors i diferents tobogans. Suposo que els van treure per evitar les múltiples lesions que teniem diàriament........

A la zona que actualment hi han les cistelles enreixades hi havia una mena de jardinet amb un altar petit a la paret. Dins hi havia una Mare de Déu molt bonica.

Els jocs més tranquils eren els cromos de picar i també fer xiulets amb els pinyols dels albercocs que ens donaven de postre. i com a més moguts jugàvem a bàsquet, a pichi , a gomes de saltar, a cordes de saltar, a churro -mediamanga-mangotero.....

Espero que els meus records us siguin de gran ajuda i no dubteu en preguntar-me tot alló que volgueu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada