dimarts, 11 de febrer del 2014

ENTREVISTA A GLÒRIA COLL



Nom i cognoms: Glòria Coll
Any de naixement: 1940
Professió o estudis actuals: Treball de voluntariat al Casal. Pintura, curset d'ordinador, reciclatge d'articles, manualitats, ajudar a casa de la meva filla, i formació a les Aules Universitàries de gent gran: xerrades.

Per què va estudiar en aquesta escola?
 La meva mare treballava a la fàbrica, va parlar amb les germanes perquè no sabien on deixar-me, i em van acceptar amb dos anys i mig. Vaig sortir de l'escola amb 15 anys.
Pot explicar un o dos records de l'escola que tinguin una importància especial per a vostè?
Recordo que alguns dels millors moments de la meva vida els vaig passar aquí.
Conserva alguna amistat de l'escola? Es veuen habitualment?
Moltes, i si que ens veiem habitualment. Ens vam allunyar i ara ens hem anat retrobant
Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida?
Taquigrafia, comptabilitat, mecanografia, sobretot religió i matemàtiques, geografia i història i francès
Té un record especial d'alguna germana?
De totes, però sobretot de la germana Rosario, Juliana i la germana M Rosario( que feia piano). Les germanes ens van inculcar a ser bones persones, estimar als altres i inculcar la religió.
Té un record especial d'algun professor/a?
No teniem professors, únicament la de francès.
Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tot nenes o nens Portava uniforme?
Erem tot nenes, i si portavem uniforme. Als cursos de comerç, els últims anys, només érem 10
Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua es feien les classes?
Es feien en francès i castellà
Ha canviat molt el pati? Quins jocs feien?
Jugàvem a la xarranca, a pilota i a saltar a corda.
El pati estava molt canviat, hi havia els mateixos bancs que ara però amb més arbres, i una part central envoltada de plantes baixes. Les germanes tenien un hort al costat.

Moltes gràcies Glòria per tota la informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada