dimecres, 12 de febrer del 2014

ENTREVISTA A MONTSERRAT MATÓ


Nom i cognoms: Montserrat Mató.
Any de naixement: 1940
Professió: Administrativa. Vaig deixar els estudis als 15 anys quan vaig acabar comerç
Per què va estudiar en aquesta escola? Perquè hi va estudiar la meva mare, el meu nebot, el meu germà i la meva àvia vivia davant.
Pot explicar un o dos records de l'escola que tinguin una importància especial per a vostè?
Fent teatre m'ho passava molt bé, el fèiem on ara teniu la biblioteca.
Conserva alguna amistat de l'escola? Es veuen habitualment?
Hi ha un grup de 6 amigues de l'escola que ens trobem cada dijous a la biblioteca de Can Fabra.
Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida?
Fèiem mecanografia, gramàtica, assignatures de comerç, i matemàtiques, que era la que més m'agradava.
Per la tarda cosíem
Té algun record especial d'alguna germana?
De la germana Àngela i de la germana Lourdes.
Té algun record especial d'algun professor/a?
De la germana Rosario, aquesta professora era la que ens donava gairebé totes les assignatures i li tenia molt carinyo. Llavors es feien les classes sobre una tarima, i recordo molt aquest detall d'ella explicant des de la tarima.
Quants alumnes hi havia a classe?Eren tot nenes? Portava uniforme?
Erem unes 16 nenes en total, era l'època de la postguerra i les famílies no tenien molts fills ni moltes possibilitats de que anessin a l'escola.
Portàvem un uniforme blanc amb el nom brodat al pit amb fil vermell, i un altre que era de color blau amb un gorro blau també.
Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua feien les classes?
Les classes les fèiem en castellà, i d'idioma fèiem francès. Teníem classe fins i tot els dissabtes pel matí.
Ha canviat molt el pati? Quins jocs fèiem?
Jugàvem a la xarranca i a pilota

Moltes gràcies Montserrat per compartir amb nosaltres tants records

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada