dimecres, 12 de febrer del 2014

ENTREVISTA A NÚRIA GARBACCIO




Nom i cognom: Núria Garbaccio
Any de naixement: 1940. Tinc 74 anys
Professió o estudis actuals: Funcionària de la Generalitat, actualment jubilada.

Per què va estudiar en aquesta escola?
La meva mare treballava a Fabra i  Coats i em portava a la Casa Cuna, on als dos anys ens treien,  la meva mare em va portar aquí perquè era la única escola on m'acceptaven, així que una mica per força.
Pot explicar un o dos records de l'escola que tinguin una importància especial per a vostè?
Els dissabtes al matí hi havia escola i veníem a jugar al pati. Els diumenges al matí anàvem a Missa, tinc molts records perquè ens passàvem la vida aquí. Només hi havia cine i futbol, i sino feies res d'això jugaves al pati.
Tots els records que tinc són bons, es feien festes... Disfrutava molt.
Conserva alguna amistat de l'escola? Es veuen habitualment?
Si, amb les que van organitzar l'associació d'ex-alumnes, es va començar als 125 anys i ens trobem dos cops a l'any, el darrer pel berenar dels 150 anys.
Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida?
No feien batxillerat, et preparaven per fer comerç, i entrar a treballar a alguna empresa. A mi m'agradava molt la història. Comerç ho feia la germana Assumpció, i pràcticament feia totes les assignatures, menys literatura i francès, que ho feia una professora. Les monges eren totes catalanes, menys una, però els llibres eren en castellà.
Té un record especial d'alguna germana?
La hermana Àngela, feia guarderia. La hermana Lourdes, la hermana Assumpció.
Té algun record especial d'algun professor/a?
La hermana Lourdes sempre cridava i renyava, i algun cop rebies amb el puntero. La hermana Rosario amb qui vaig fer comerç. Els divendres venia una noia de falange a fer gimnàsia i cants.
Quants alumnes hi havia a classe?Eren tot nenes o nens? Portava uniforme?
Erem tot nenes, amb uniforme, i es posaven la bata i amb un pitxi. Les bates eren de cotó, com la d'aquesta nina que havia brodat la meva mare.
A la festa grossa anàvem a Vic i aquell dia anàvem amb tren i deixaven que vinguessin els germans i els cosins de les noies.
Quan començaves el comerç érem 12 per classe. Entràvem a classe a les 9 i feiem fins a les 13h, i per la tarda des de les 13h fins a els 18h.
Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua es feien les classes?
Les classes es feien en castellà, i una o dues hores a la setmana venia la professora de francès.
Ha canviat molt el pati?
Jo vaig sortir de l'escola el 1954, així que si que ha canviat molt, llavors hi havia molta vegetació.
Jugàvem al pichi, a gomets, a la xarranca. I a cromos de picar
Moltes gràcies Núria per haver compartit tants records amb nosaltres


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada