dijous, 13 de febrer del 2014

ENTREVISTA A MONTSERRAT CUNILLERA


Nom i Cognoms: Montserrat Cunillera Izquierdo.
Any de naixement: 1943
Professió o estudis actuals: vaig fer comerç  però no m'agradava gaire el fet d’estar davant del públic, i vaig entrar a una empresa del costat de l’escola, a una fàbrica, però va estar 5 anys i vaig sortir perquè em vaig casar.
Perquè va estudiar a aquesta escola? Vaig entrar a l’escola al 1946, després de la posguerra. Tot i no estar les coses molt bé després de sortir de la guerra els meus pares van decidir portar-me aquí perquè aquí hi havia igualtat. En d'altres escoles es feia entrar a les nenes per diferents portes segons les seves possibilitats econòmiques i aquí això no passava. 
Pot explicar un o dos records de l'escola que tinguin una importància especial per a vostè?
A la meva època hi havia una dona que es deia “Hermana de la colla” i que agafava als nens que s’hi apuntaven i els portaven fins a casa seva, només a aquells que els seus pares no els podien anar a recollir ja que l’horari acabava a les 12. 
També recordo que no hi havia calefacció i s'escalfaven maons i es portaven a la classe per no passar tant de fred.
Conserva amistats de l’escola? Es veuen habitualment? Amb les que he vingut aquí a l’escola avui, ens vam trobar al DIR fent una mica d’exercici. Després a Can Fabra fent classes universitàries i d’aquí ens vam retrobant de tant en tant.
Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida? Mates, història, geografia, taquigrafia, màquina, francès, castellà. La meva assignatura preferida era fer la taquigrafia. No fèiem educació física. I algunes podien fer piano.
Té un record especial d’alguna germana? De la germana Leonor, era una jove que va entrar quan ella estava estudiant que era molt tímida i era molt simpàtica. D'ella també recordo una anècdota, ens cridava l'atenció que els hermanes es canviessin de nom en fer-se religioses, teniem curiositat per saber com es deia la germana Leonor en veritat, i miràvem d'averiguar-ho ens els papers que portava a classe, finalment ho vam saber i un dia la vam cridar pel seu nom real, va passar una mala estona i es va posar molt vermella.
Té un record especial d’algun professor/a? De la germana Leonor.
Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tot nenes o nens i nenes? Portava uniforme?
A parvulari hi havia molts; 1r,2n,3r eren 10 per classe i després baixava. Només érem nenes però també hi havia una classe de nens que estava on és ara la sala polivalent.Portàvem la bata fins a ingrés quan teniem 11 anys i portavem uniforme des de que vam entrar fins que vam marxar. El primer era tot blau marí i després portaven un “pichi”, les sabates podien ser marrons i lliures i mitjons blancs, a l’estiu curts i a l’hivern llargs.
Quins idiomes va estudiar? Amb quina llegua es feien les classes?  
Francès. En castellà.
Ha canviat molt el pati? Quins jocs fèieu? Abans era de terra el pati. Tocar i parar i al pichi.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada