dimarts, 25 de febrer del 2014

ENTREVISTA A CRISTINA MORENO


Nom i cognoms:
Cristina Moreno Ruiz
Any de naixement
29/07/1966
Professió o estudis actuals:
Soc Controller Financer
Perquè va estudiar en aquesta escola?
La veritat és que vivia molt a prop i vaig anar-hi des dels 3 anys fins els 17
Pot explicar un o dos records de l’escola que tinguin una importància especial per a vostè?
Un dels records que em va marcar és que quan era molt petita  abans d’entrar a l’escola ens posaven a totes les nenes en fila per cursos en el pati de l’escola i entraven totes per ordre mentre sonava música.
Els festivals de finals de curs era un esdeveniment esperat, organitzaven un ball que assajaven a classe de Gimnàstica, perquè la professora que l’organitzava (Srta Alícia)
Conserva alguna amistat de l’escola? Es veuen habitualment?
En conservo moltes, doncs moltes noies ens hem quedat a viure al barri i de fet ens veiem força sovint. En el facebook hi ha una pàgina de les ex-alumnes de l’any 1965-1966
Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida?
No eren molt diferents de les que teniu ara, Matemàtiques, Història, Llengua Castellana, Llengua catalana (a partir de 1976), plàstica, gimnàstica (educació física), Ciències Naturals, Pretecnologia,  Religió, Llengua Francesa, Música....
A mi m’agradaven molt les mates i les ciències.

Té un record especial d’alguna germana?
La germana Elena (germana biològica de l’actual Germana Carmen)  ens va marcar molt a totes quan fèiem 5è d’E.G.B.
I a mi particularment em va marcar molt la germana Montse Font que va ser tutora nostra de 7è i li guardo un carinyo especial.
Té un record especial d’algun professor/a?
Tinc molt bons records de molts professors, La Mercedes Abad ens va ajudar molt a 8è d’E.G.B. , en una època que érem totes adolescents i ja saps que és una etapa difícil a la vida de les persones.
Tinc molt bon record també de la Fina Canals de com ens donava les mates, de la Rosa Mª Vázquez de lo bé que ens ensenyava les Naturals, la Física i la Química, de la Srta Raimunda que era una professora molt gran (ara ja és morta) i era un pou de sapiència en història i llatí.
Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tot nenes o nens i nenes? Portava uniforme?
Érem al voltant de 40 alumnes i totes érem nenes, a la meva època no era una escola mixta. Jo vaig portar uniforme fins els 10 anys (5è d’E.G.B)
Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua es feien les classes?
Vam estudiar llengua catalana, castellana i francesa.  Normalment les classes eren en castellà, però si alguna professora era catalana feia classe en català.
Ha canviat molt el pati? Quins jocs feien?
El pati ha canviat una mica, doncs tenia un esglaó i en aquella època em semblava un pati molt i molt gran.
Jugàvem a matar, a pitxi, al cavall for, a fet i a amagar, a polis i a lladres, a corda, a gomes, anaven també en patins en alguna època

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada