diumenge, 16 de febrer del 2014

ENTREVISTA A LA NÚRIA CIENFUEGOS SUBIRANAS

ENTREVISTA A LA NÚRIA CIENFUEGOS SUBIRANAS




·         El seu nom i cognoms complet: NÚRIA CIENFUEGOS SUBIRANAS
·         El seu any de naixement: 10/06/1990
·         Una foto actual: (L'ADJUNTO)
·         Quins són els seus estudis actuals o la seva professió actual?
Sóc llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques, a més a més tinc un Màster de Fotografia i Disseny. Com a professió es podria dir que sóc Fotògrafa i directora d'art.
·         Per què va estudiar en aquesta escola?
Sempre hem viscut al barri de Sant Andreu tota la família i tant per proximitat com per familiars que hi varen estudiar em van apuntar a mi també.
·         Pot explicar algun record de l’escola que tingui una importància especial per a vostè?
Ostres! En tinc molts i sempre positius! Recordo amb especial carinyo la diada dels Jocs Florals el dia de Sant Jordi, hi posava moltes ganes, m'agradava molt escriure i esperava sempre que la meva poesia o prosa fos la que més hagués agradat, realment hi posava el cor. I molts cops vaig guanyar!
També conservo al record totes les cançons que cantàvem a P3, P4 i P5, els distintius quan sortíem d'excursió... Els elefants, els esquirols i els dofins... En general vaig tenir una infància molt feliç anant a les Dominiques, no hi havia dia que no hi volgués anar!
·         Conserva alguna amistat de l’escola? I es veuen habitualment?
Doncs sí! I en concret som inclús companyes d'estudi. La Silvia Muñoz i jo quan vam marxar de l'escola i vam fer el batxillerat vam seguir anant juntes, les nostres vides es van separar a l'hora de fer la carrera, però sempre teníem una estoneta per veure'ns. El més interessant és que totes dues sabem que estem l'una per l'altra, tot i no veure'ns cada dia.
·         Quines assignatures hi havia quan vostè era alumne? Quina era la seva preferida?
 Hi havia català, castellà, anglès, música, matemàtiques, naturals, història o “socis”, plàstica, educació física i algun que altre crèdit de síntesi un cop arribats a l'eso. Jo era una boja de la plàstica, m'encantava, em passava hores i hores per fer les làmines, aplicant la creativitat. També m'encantaven les classes d'història de la Mercè Abad, eren tant interessants i també em podia passar hores escoltat-la! Recordo també un any que vaig fer un crèdit de síntesi amb l'Àngels Roig de mitologia grega, aquell any l'Àngels em va fer conèixer un món nou que em va fascinar.
·         Té algun record especial d’alguna germana?
La Hermana Camino va ser directora molts anys de l'escola quan jo cursava. La recordo com una persona calmada i que simplement al mirar-la als ulls et podia dir moltes coses. Recordo les seves classes de religió, la pobra tenia la mala sort que ens tocava l’última hora de divendres, i ens feia tenir una llibreta amb les cançons que ens ensenyava, era molt divertit. També recordo a la Hermana Mª Jesús que ens feia Naturals i Castellà a la primària.
·         Té algun record especial d’algun professor?
Bufff... no sé ni per on començar!
Recordo de primària a una professora de música que es deia Maria Rosa, cada cop que ens enviaven a demanar algun material i estava ella a classe ens feia una pregunta: " Què ho vols, per nen o per nena?", era molt de la broma!
Recordo també frases mítiques de professors com les del Sebastià d'Educació Física : "Tu, tu i tu... a canviar-vos!" o " Continua llegint... tu mateix".
De la primària recordo  la Núria Villanueva com una professora amb la que vaig tenir una gran relació, és una excel•lent persona i professora; també recordo al Jordi de la biblioteca o el Jaume i el Raül, m'encantaven com a professors!
Un cop a l’ ESO només puc citar-los i intentar no deixar-me a cap perquè tots m'han aportat alguna cosa interessant a la meva vida, valors, idees, opinions, respecte pel que penso... Des de la Teresa Torné, la meva última tutora, passant pel Juanjo, l'Àngels Roig, la Núria Almansa i l'Anna Cercós; l'Àfrica, l'Olga i l'Elena d'anglès, la Fina, que va aconseguir que inclús m'agradessin una mica les matemàtiques, la Rosa Maria, la Mercè Abad, el Sebastià... a tots gràcies! Gràcies perquè tots em vau aportar alguna cosa per ser com ara sóc!
·         Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tots nenes? O nens i nenes? Portava uniforme?
A classe érem uns 30 alumnes, entre nens i nenes. Tot s'ha de dir, a la meva època igual érem més nenes que nens. No portàvem uniforme, però sí la bata fins a 6è de primària, cosa que personalment no suportava!
·         Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua es feien les classes?
Els idiomes que fèiem a l'escola eren el català, el castellà i l'anglès, tot i que hi havia alguna optativa en francès. Les classes les fèiem majoritàriament en català tot i que entre els alumnes molts cops parlàvem en castellà, tanmateix a l'hora del pati.
·         Ha canviat molt el pati? Quins jocs feien?
El pati ha evolucionat molt des que jo vaig entrar a l'escola. En un inici hi havia dos patis, el pati gran i el pati petit; si eres de parvulari anaves al pati petit, un cop et "feies gran" (és a dir, un cop entraves a la primària) anaves al pati gran. Més tard també vàrem utilitzar la terrassa i un pati que hi havia al carrer Ramon Batlle (on ara hi ha casetes). Els jocs eren els típics, des de saltar a corda, jocs de mans com el "Miliquituli" o "El meu avi", futbol, “Pichi”... sempre amb pilota de goma tova.

Núria, MOLTES GRÀCIES per les teves respostes.

ÁLEX GARCÍA DOMÍNGUEZ  i  SANTI VILLARROYA CALAVIA, alumnes de 3r d’ESO A
  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada