dijous, 13 de febrer del 2014

ENTREVISTA A LA JUDITH LÓPEZ


ENTREVISTA A LA JUDITH LÓPEZ BARBIERI



  • Vaig néixer el 7 d’agost del 1980.
  • Treballo com a Administrativa /comercial a l’empresa familiar (majoristes de papereria).

Per què va estudiar en aquesta escola?

Va ser decisió dels pares, suposo per proximitat amb el domicili familiar, i sobretot pel nivell acadèmic que s’impartia a l’escola, els valors religiosos que es transmetien a les nenes.
Encara és ara i els hi agraeixo de tot cor d’haver-me matriculat a aquesta escola. Mayra, sou molt afortunats de poder estudiar i sobretot conviure en una escola tan especial. Durant el llarg camí de la vida, ho vas valorant i els records i vivències amb les Profes i Germanes les fas presents en cada decisió que prens.

Pot explicar un o dos records de l’escola que tinguin una importància especial per a vostè?

Un dels records més importants per a mi de l’escola va ser el curs del 1988 – 1989, va haver-hi un canvi molt important a l’escola va ser l’arribada de la Germana Camino, la Germana Carmen i la Germana Rosa Alsina, al mateix temps marxaven de l’escola la Germana Amparo i la Germana Montse.
Em recordo, com si fos ahir, d’una tarda d’hivern fent classe a 4t d’E.G.B. amb la nostra estimada Lourdes, es va interrompre la classe i va entrar la Germana Montse a presentar-nos les Germanes nouvingudes, el que no m’esperava és que pogués tenir tanta bona relació amb elles com vaig tenir.

Tinc tants records que és difícil destacar-ne només dos...

L’altre que per a mi és molt important, és la celebració dels vots de la Germana Rosa Alsina. Ho recordo com una experiència molt maca, i m’enorgulleix molt haver participat d’una celebració tant important.

Conserva alguna amistat de l’escola? Es veuen habitualment?

Sí, de fet la majoria de les nenes nascudes l’any 1980 tenim relació a través del Facebook. Hem creat un grup on ens comuniquem entre totes i s’organitzen sopars; evidentment, per infraestructures i les vides personals de cada una, és difícil quedar sovint i que coincidim totes, però la intenció hi és.

Quines assignatures hi havia? Quina era la seva assignatura preferida?

Una de les assignatures que hi havia i que ara no sé si es conserva, és la de pretecnologia, que l’impartia la Germana Adoración. De fet, era una de les meves preferides ja que ens ensenyava a cosir i manualitats que a dia d’avui les faig amb el meu fill d’onze anys,  per fer regalets als nadals o aniversaris.

Té un record especial d’alguna Germana?

La veritat és que tinc records molt especials de cada una de les Germanes que he tingut la sort de conèixer. Perquè totes elles m’han tractat amb extrema dedicació i, sobretot, estimació. M’he sentit molt estimada SEMPRE.
Anècdotes, per exemple:
La Germana Amparo em deia Cuca perquè així ho feien a casa meva.
La Germana Carmen sempre es confonia amb el meu nom i em deia Esther. El curiós del cas és que moltes persones que m’he trobat durant la meva vida es confonen i em diuen Esther, quan em passa això, el meu pensament sempre és per ella.
La Germana Camino va ser molt important a la meva vida ja que hem compartit molts moments bons. Com cada mes de maig que celebràvem el mes de Maria i cada mig dia després de dinar li posàvem flors a la imatge i resàvem l’Ave Maria.  Ha sigut per a mi una font d’alegria en temps difícils per una nena; com per exemple, la mort del meu avi a l’any 1992.
De la Germana Montse tinc records molt especials de les convivències a Gombrèn.
Estaria tota una vida explicant anècdotes viscudes........
Totes elles formen part de la meva vida, de la persona que sóc ara.

Té un record especial d’algun professor/a?

Uiii!!!!!!! aquesta pregunta també és una mica complicada perquè també guardo un record molt especial de totes elles.
Us explicaré que per a mi l’arribada del Sebastià va ser una novetat, el vam tenir com a profe de gimnàstica i socials; però, clar... has de saber que nosaltres érem totes nenes i el primer profe home que vam tenir va ser el Sebastià, el trobava molt i molt guapo!!

Una altra profe que guardo molt bon record és l’Àfrica, tot i que li teníem molt respecte i que algunes de les meves companyes li tenien por .
Gràcies al seu caràcter hem aprés molt, ja que la seva rectitud ens ha ensenyat a estudiar cada dia, el dia següent et podia preguntar la lliçó.
Sense donar-te compte estàvem aprenent que el més important en l’estudi és la constància i el treball diari.

Quants alumnes hi havia a la classe? Eren tot nenes o nens i nenes? Portava uniforme?

Per classe érem unes 35 nenes, dos o tres anys per sota nostra ja hi havia nens.
Totes portàvem bata fins a vuitè, l’últim dia de classe a vuitè les bates se signaven amb dedicatòries que encara conservem moltes de nosaltres.

Quins idiomes va estudiar? Amb quina llengua es feien les classes?

La nostra promoció vam estudiar totes les matèries en català, menys castellà que s’impartia en la pròpia llengua. A sisè ens vàrem iniciar amb l’anglès, novetat per a nosaltres, que ens el donava l’Helena, amb la seva empenta i il·lusió va fer que estiméssim l’assignatura.

Ha canviat molt el pati? Quins jocs feien?

El pati gran no ha canviat massa; l’únic, l’esglaó que hi havia, ara ja no hi és. En canvi el pati petit està totalment diferent.
Els jocs anaven canviant a mesura que passaven els anys. Des de parvulari fins ben bé a segon d’E.G.B. jugàvem a cromos de picar, que venien en fulls que havies de retallar, uns amb purpurina i altres sense. Normalment els posàvem en caixetes dels formatgets.
L’altre joc estrella de l’època eren les gomes i la corda de saltar i el “pichi”.
Una vegada et feies més gran ja no es jugava tant i et feies amb els grupets d’amigues, que normalment hi anaves a xerrar.

Moltes gràcies per haver explicat tantes coses.
                                       
Com he dit durant tota l’entrevista em sento molt orgullosa d’haver conegut i, sobretot, haver format part de la Nostra Escola.

Mayra, gràcies per tot. I sobretot disfruta molt el temps, no et perdis ni un segon del teu pas per l’escola.
Un plaer, petons.
                               Judith                                                                                                                
  
 ENTREVISTA FETA PER LA MAYRA LÁZARO CHAVARRÍA, DE 3r d'ESO A 
.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada