dijous, 13 de febrer del 2014

ENTREVISTA A Ma ÀNGELS COPONS

 

Any de naixement: 1940
Professió o estudis actuals: Actualment a vegades vaig a conferències
Per què va estudiar a aquesta escola? Ho van decidir els meus pares, tot i que jo vivia a La Sagrera.
Pot explicar un o dos records e l'escola que tinguin una importància especial per a vostè?
Un cop va nevar i només eren cinc noies a la classe. L'hermana les va pujar a la terrassa i van jugar amb la neu



Com a la classe no hi havia nois aprofitaven qualsevol moment per mirar per la finestra per veure si hi havia algun noi, sobretot dels Padres.
Conserva alguna amistat de l'escola? Es veuen habitualment?
Si, totes les que hem vingut avui ens veiem cada setmana a la biblioteca de Can Fabra.
Quins assignatures hi havia? Quina era la seva preferida?
Matemàtiques, francès, piano, castellà, gimnàsia i labors que era la meva preferida.
Té algun record especial d'alguna germana o professora?
Hi havia una germana que no m'agradava gens, li vam posar un mal nom, Cap de Víbora. Però després, passat un temps, quan va acabar l'escola vaig descobrir que era molt bona, i fins i tot la vaig convidar al meu casament, però no va poder venir perquè estava a les missions que era el seu somni.
Quants alumnes hi havia a classe? Portaven uniforme?
A classe érem unes 10, tot nenes, menys al parvulari on s'acceptaven nois. Portàvem uniforme blau marí, i els dies de festa portàvem un barret. Però dins l'escola portàvem una bata blanca
Quin idiomes va estudiar? En quina llengua es feien les classes?
S'estudiava castellà i francès. Sempre es parlava en castellà però a vegades les germanes, com eren catalanes, parlaven català amb les alumnes.
Ha canviat molt el pati? Quins jocs fèien?
Si ha canviat, hi havia més arbres, hi havia l'hort, i la casa de les germanes també tenia un espai al pati.
Jugàvem a pilota, a matar, al pilla pilla, i a fet i amagar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada